Reglementen A1- Hondenschool
Trainingen:
 *   U dient zich bij aanvang van de les te melden bij de leiding, dit voorkomt verwarring in de administratie.

*   Cursisten dienen binnen te wachten totdat je gehaald wordt om naar de trainingshal te komen. Op deze manier worden de lessen en omgeving niet verstoord.

*   Neem elke les water mee voor onderweg, bij eventuele pech onderweg heeft u de mogelijkheid uw hond water te geven.

*   Neem elke les beloningen mee die de hond overheerlijk vindt. Neem liever natuurlijke beloningen ipv fabriekssnoepjes

denk b.v. aan longetjes, hondenworst of droge brokjes.

*   Het is mogelijk dat u een les niet kunt, u dient zich dan minimaal 24 uur voor aanvang af te melden. Er zijn geen uitzonderingen!

*   Bij het niet/te laat afmelden vervalt de mogelijkheid om de les in te halen en zal van het les tegoed afgeschreven worden.

*   U heeft de mogelijkheid om 2 afgemelde lessen in te halen per 10 lessen, vaker afmelden is dan voor uw eigen rekening. (1 les per 5 lessen).

*   Het inhalen van lessen kan (na afspraak) op een andere dag, of ze schuiven gewoon door naar het einde van uw les tegoed.

*   Het is aan te bevelen om tijdens de les opgegeven oefeningen tijdens het uitlaten te oefenen, 1 oefening per heen/terugweg is voldoende. Als de oefening goed verloopt is het onnodig dit tot vervelends toe te herhalen, hou de motivatie van je hond hoog!

*   De cursus kosten zijn per 10 lessen, en dient bij inschrijven te worden voldaan (of bij de 1ste {vervolg}les van 10 lessen) Betaling is mogelijk á contant of pinnen!

*   Cursisten hebben ten allen tijde het recht om te stoppen, dit moet echter wel gemeld worden bij de leiding, bij het NIET afmelden zal een volle cursus in rekening worden gebracht. Er wordt geen lesgeld terug betaald!

*   Deelname houdt "1 team" in, (1 baas/met kind met 1 hond) voor een 2e hond dient u apart te betalen.

*   Het trainen van een hond door een kind (boven 12) is toegestaan, mits onder begeleiding van een ouder! (dit altijd in overleg met de trainer!) Jongere kinderen mogen meelopen met een ouder/begeleider.

*   Draag makkelijk zittende kleding en schoeisel waarin u zich vrij kan bewegen en wat de hond niet hindert tijdens trainingen. Geen loshangende sjaals !

*    Tijdens de les gebruikt u een poepzakje om eventuele ongelukjes van uw hond op te ruimen en deponeert dit in één van de afvalemmertjes aan de muur. Er hangen poepzakjes aan de muur!

Honden:
 *   De hond dient geldige vaccinaties te hebben gehad. (Kennelhoest en rabiës is niet verplicht).

*   U dient uw hond goed te behandelen, bij mishandeling (of vermoeden ervan) zal deelname per direct worden gestopt, ook schoppen en slaan en harde correcties wordt hier gerekend onder mishandeling.

*   Het is niet aan te bevelen om je hond voor de training eten te geven (minimaal 2 uur) of veel water na het spelen!! Je mag en kunt ook je hond na de training zijn eten geven, dit mag ook op de hondenschool.

*   Tijdens het spelen van de honden is het niet toegestaan deze voer of andere aandacht te geven (dit geldt ook voor uw kinderen!).

*   Het benaderen van andere (onbekende) honden gebeurt op eigen risico en wordt ten strengste afgeraden! Er kunnen ook honden binnen zijn met een trauma of gedragsprobleem!

Trainingslocatie binnen:
 *  Op het terrein moet uw hond zijn aangelijnd. U dient u er zelf op toe te zien dat deze anderen honden niet lastig valt /door anderen wordt lastig gevallen!

*   Binnen onze hondenschool mogen honden aangelijnd NIET aan elkaar snuffelen, uitleg is bij de leiding te verkrijgen!

*   Tijdens de lessen is er STILTE LANGS DE KANT , lawaai en conversaties verstoren de lessen!

Trainingslocatie buiten:
*   Het uitlaten van de hond dient uitsluitend plaats te vinden buiten het terrein, u dient de uitwerpselen zelf op te ruimen.

Kinderen:
 *   Kinderen zijn van harte welkom, mits ze zich gedragen en alleen onder begeleiding van een ouder (ouders blijven verantwoordelijk voor hun meegenomen kinderen, dus zorg dat ze niet de les verstoren!).

Algemeen:
 *   Rollijnen, de z.g. flexielijnen, slipkettingen en stroombanden, zijn niet toegestaan tijdens de les, uitleg hier over is te verkrijgen bij de leiding.

*   Voor "kijkers" is het mogelijk om vrijblijvend een proefles te volgen (mits de les al vol zit). Wij vinden het belangrijk dat je voortijds weet of de trainingsmethode bij je past.

*   Heeft u vragen, wensen of problemen?? Kom er dan mee, wij zij er voor u om u te helpen en wellicht kunnen wij dit voor u  in de les behandelen.

*   Roken is in ons gehele pand niet toegestaan! Buiten mag gerookt worden en de peuken in de asbak (asbak aan de muur).

*   Het gebruik van mobile telefoon tijdens de les is niet toegestaan, dit geld ook voor kijkers!

*   Koffie/thee/limonade kan men zelf voor of na de cursus in de keuken verkrijgen, wel graag de bekertjes in de afvalbakken AUB!

*   De organisatie is niet aansprakelijk te stellen voor nadeel en/of schade aan u en uw hond, in welke vorm dan ook, het dient aanbeveling ervoor te zorgen dat u bent verzekerd. Deelname geschiedt volledig op eigen risico!

*   In alle gevallen waarin het reglement niet voorziet, beslist de directie cq leiding. Beroep daarop is niet mogelijk!

*   Deze reglementen gelden ook voor Dog en Disc Club “Disc Runners”, A1- Flyball, speeluurtjes en andere activiteiten bij A1- Hondenschool.

Parkeerbeleid:
 *   Parkeren mag uitsluitend op de parkeerplaatsen!