A1-Hondenschool

A1-Hondenschool is een luxe, indoor professionele hondenschool. Wij zijn gestart in 2004 en hebben meer dan 10 jaar ervaringen met honden! A1-Hondenschool wordt geleid door Ronald Wijnen, ondersteund door een aantal vrijwilligers.

Tevens zijn wij een officieel leerbedrijf (medewerker dierverzoging niveau 2 / Vakbekwaam medewerker dierverzorging niveau 3) voor scholieren.

A1-Hondenschool onderscheidt zich (t.o.v. de meeste andere hondenscholen) door o.a:

Instroom systeem

Wij geven doorlopend cursus, d.w.z. je kunt op elk gewenst moment instromen. Het voordeel (t.o.v. 10 lessen systeem) is, dat je in je eigen tempo de lessen kunt volgen en het dus niet te snel of te langzaam gaat. Er zijn in principe geen wachttijden tot dat er een groepje compleet is.

Spelen honden

De honden mogen voor en na de les even lekker los om met elkaar te spelen. Spelen betekend "leren omgaan met soortgenootjes", en is ook even een "break" en/of "ontlading" tijdens de les. Ook de baasjes leren omgaan met spelende honden, tevens wanneer in te grijpen bij opstandjes. De trainingsbak is geheel afgesloten, dus ontsnappen is niet mogelijk.

Trainingen door meerdere baasjes

De training mag bij ons wél gevolgd worden door meerdere baasjes of samen met 1 kind, zodat er sneller eenheid ontstaat voor je hond in het gezin. Samen met je partner, om en om de les volgen. Terwijl de één meekijkt volgt de ander de les. Samen je hond opvoeden betekent ook samen de les volgen, wij bieden deze mogelijkheid dus wel!

Vakanties

Tijdens de vakanties trainen wij gewoon door. Wanneer je tussendoor wel op vakantie gaat ben je bij ons niet de lessen kwijt, mits op tijd van tevoren afgemeld!

Bereikbaarheid buiten de lestijden

Buiten de lessen om zijn wij altijd te bereiken voor vragen en/of opvoedkundige problemen. Je kunt ons altijd via de mail, telefoon of via de app bereiken, zodat je niet een week lang met een probleem of vraag hoeft rond te lopen. Natuurlijk kun je ook voor eventuele klachten bij ons terecht!

Gedragsproblemen

Voor gedragsproblemen kom je uiteraard terecht voor een consult. Dit gaat op afspraak bij ons op de hondenschool of bij je thuis (zie gedragsproblemen).

Locatie

Wij geven les in een speciaal aangepaste bedrijfshal. De bereikbaarheid is optimaal en we beschikken over voldoende parkeer voorzieningen. Wij zijn rolstoel en rollator vriendelijk!

Praktische voorzieningen

Wij hebben gratis Wi-Fi, fijn wanneer je kinderen hebt die bijvoorbeeld een IPad (e.d.) meenemen. We beschikken over een net, ruim toillet.

Koffie en thee

Koffie en thee is bij ons gratis, ook voor de kijkers! Het is vers gezette koffie, dus niet uit een automaat! Voor de kinderen is er ranja.

Betalingen

Er kan bij ons contant worden betaald maar wij beschikken ook over een pin automaat. Betalingen via de pin is niet alleen gemakkelijk maar biedt ook onze voorkeur. Betalingen kan alleen ter plekke (dus niet overmaken per bank). Je ontvang van ons een factuur met BTW.