A1 Fun -Flyball

A1- Hondenschool heeft een nieuwe uitdaging namelijk: Fun-Flyball!!

Fun-Flyball is een hondensport die recreatief word beoefend. Het lijkt op Flyball maar is individueel en zonder sprongen. We gebruiken toestellen waar je hond over en doorheen moet om de bal te halen en te brengen. Het is geschikt voor elk ras die gek is van ballen!

Waaruit bestaat een flyballbaan?

Een flyballbaan bestaat uit tunnel, loopplank, toestellen, banden en een ballenapparaat, deze staan achter elkaar geplaatst als een voledige baan. We hebben ook bochten in de baan gecreeerd waardoor de uitdaging hoog blijft. De baan kan tussendoor ook in volgorde aangepast worden.

Welke honden kunnen deze sport?

Een hond die stapelgek op ballen is en een enthousiaste baas die graag wil werken met zijn/haar hond.

Hoe gaat deze sport?

Je hond wordt geleerd om via de toestellen naar het apparaat te gaan, het pedaal van het apparaat in te drukken zodat de bal eruit schiet en daarna de bal weer via toestellen naar de baas terug brengt.

Fun-Flyball is (in tegenstelling van vele andere hondensporten) een sport die we individueel maar ook als team kunnen doen.

Jij bent samen met je hond een combinatie en worden individueel de sport aangeleerd, dus ook ieder op zijn eigen tempo/niveau. Er is ook geen combinatie gelijk, dus de een gaat sneller dan de ander of moet er meer voor doen om de hond iets aan te leren.

Met Fun-Flyball moet je (zoals alles wat je wilt aanleren) gewoon geduld hebben en het niveau van je hond aanhouden. Elke overwinning levert niet alleen veel plezier aan hond en baas maar ook aan de rest van de groep. Fun-Flyball is namelijk ook nog eens erg gezellig want voor en na de les kan je nog even samen genieten van een kopje koffie en een praatje.

Fun-Flyball is intensief, dus vergt meer dan het op het eerste oog lijkt, het kost veel tijd en energie van zowel trainer als begeleider om de hond zo goed mogelijk over de baan te krijgen.

Samenwerking!

Wanneer een team gaat Flyballen, helpen andere baasjes bij de sessie (roulerend), dat is leuker, leerzamer en gezelliger, kortom FUN!

Belangstelling?

Bij A1- Hondenschool is het mogelijk een proefles te volgen. Het is goed zelf te ondervinden of je hond affiniteiten heeft met Fun-Flyball en of je het zelf leuk vindt. Bel of mail ons en vraag een proefles aan.

Belangrijke info!

Om flyball te willen beoefenen zijn een aantal zaken erg belangrijk:

• Je hond is een ballengek (een tennisbal).
  • Gebruik een tuig (of halsband)* (dus geen andere attributen).
  • Geduld en enthousiasme van de baas.
  • Minimale leeftijd is 10 maanden (tijdens onze puppy/vervolg cursus worden diverse zaken aangeleerd!
  • Commando’s “zit, los en hier” zijn redelijk onder controle.
  • Sociaal gedrag van je hond naar andere honden en mensen is wel een pre.
  • Je hond moet geschikt zijn om te rennen.

Tijdens de Fun-Flyball lessen gelden de reglementen van A1- Hondenschool, neem deze dus gelieve door!